Baca sini! Baca sini!

Sunday, 6 November 2011

Aidiladha XX-I-II (2)

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh umat islam di Malaysia, juga kepada jemaah haji. Selamat menunaikan ibadah haji dan semoga selamat kembali ke Tanah Air. Lepas solat sunat Aidiladha tadi, gua tengok Tv je. Lepas ti tertidur. Nak beraya pun tak tau nak pergi mana, jadi sempena hari raya korban kali ni, gua korbankan la masa gua untuk tidur. Lebih kurang dekat pukul 4 petang, gua tersedar. Sebab lapar, jadi gua pun bersiap-siap la nak pergi cari makanan. Gua makeup lebih-lebih kurang, lepas tu keluar dengan modus operandi nak beli makanan.

Sampai dekat medan selera Taman Wira, gua tengok semua kedai tutup. Jadi, gua pun menuju ke Pasaraya TSB. Pun tutup juga. Gua syak tokey dia cina, ingatkan tak tutup la, tapi tutup juga. Jadi, destinasi terakhirnya, ke Seven E la. Mana lagi, confirm tak tutup. Gua masuk Seven E, capai megi sebungkus, lepas tu pergi bayar,
"Makan megi ja?" Soal Cashier Seven E tu. Gua diam je, muka gua masamkan sikit. Nasib baik makwe, kalau tidak gua terajang dah.
Sampai rumah, member gua lagi dua orang dah tunggu dah, bila nampak je megi. Wajah mereka sedikit kecewa. Setelah itu, kami pun bergotong-royong la memasak megi dengan paling-paling sedap masakannya. Dah siap masak, hidang la megi tersebut dan makan. Gua jadi pelik pulak tengok member gua sorang ni makan megi pejam mata.
"Apa hal ko ni? Makan apa gitu gaya?" Soal gua, musykil juga la rasanya.
"Diam la! Aku tengah bayang makan mee kari ni, ko tau mende!" Jawab member gua tu.
Aikkk! Lain macam juga dia ni. Gua pun pejam juga la mata, lepas tu bayang tengah makan sate. Tak sampai beb rasa sate tu. Rasa megi juga. Phuihhh!

2 comments:

  1. ala kesiannya..tapi cik missi mkan sedap raya ni,maybe akan rasa benda yang sama cam kmo tahun depan..grrrr...

    ReplyDelete
  2. haha koi makan sedap je aritu

    ReplyDelete